Digital redaktör Carin Crona Fock och chefredaktör Erik Pettersson på Publishinggalan. Foto: Ulrika Sandh
Svensk Farmaci prisas - vår medlemstidning vinner Publishingpriset
Vår omåttligt populära medlemstidning Svensk Farmaci prisas återigen för sina framstående redaktionella insatser. Under gårdagen stod det klart att tidningen vinner Publishingpriset silver för bästa medlemstidning.
1990 startades branschtävlingen Publishingpriset som är en årlig jurybedömd pristävling där man utser de främsta redaktionella prestationerna inom bland annat digitala publikationer, filmer, tidningar, tidskrifter och andra trycksaker.
Publishingpriset är genom sin breda bedömning och sitt omfattande tävlingsområde Sveriges mest heltäckande kommunikationstävling.
När prisutdelningens konferencier Jesper Rönndahl tillkännagav vinnarna i går, tisdag 4 november, på Berns i Stockholm stod det klart att Svensk Farmaci vunnit Publishingpriset silver för bästa medlemstidningar bransch.
- Vi har gjort ett enormt lyft de senaste åren. Både med papperstidningen och på webben. Både antalet unika besökare på webben och antalet sidvisningar har mer än fördubblats och vi fortsätter att hålla kvar upplagesiffrorna för print på samma nivå vilket är en bedrift i dessa tider. Uppenbarligen uppskattar våra läsare tidningen och redaktionens arbete, säger Erik Pettersson, chefredaktör för Svensk Farmaci.