2018-03-26

Årsmöte genomfört inom Hjärtat

Torsdagen 15 mars genomförde Akademikerföreningen inom Hjärtat sitt årsmöte. Årsmötet genomfördes i Göteborg, medlemmar hade även möjlighet att närvara via telefonkonferens.

Årsmötet beslutade om en namnändring från nuvarande Akademikerföreningen Cura-Hjärtat till att bara heta Akademikerföreningen Hjärtat. Vidare diskuterades det nya arbetstidsavtal som slöts i våras samt behov av underlag inför kommande förhandlingar på regionnivå. Karin Gummesson valdes in i styrelsen som regionombud. Shahin Ghafari omvaldes som ordförande. Mandatperioden för ledamöter ändrades till tre år.

En medlem deltog i mötet, utöver redan engagerade.

– Vi finns här för er medlemmar. Har ni några ärenden som rör scheman, lönerevision eller andra villkorsfrågor. Kontakta oss, säger Shahin Ghafari, ordförande för akademikerföreningen inom Apotek Hjärtat.

Rörande arbetsmiljö får du gärna kontakta huvudskyddsombudet Emma Lager på emma.lager@apotekhjartat.se om du inte känner till vilket som är ditt närmaste skyddsombud.

Tycker du att du ser för lite av Sveriges Farmaceuter på din arbetsplats, kontakta gärna styrelsen så att ni kan inleda en diskussion kring hur ni kan få ökad närvaro i de, för er viktiga frågorna.
Mejla till: shahin.ghafari@apotekhjartat.se rörande villkors- och avtalsfrågor, eller emma.lager@apotekhjartat.se rörande arbetsmiljöfrågor.

Vem ansvarar för min region?

Här hittar du kontaktuppgifter till Akademikerföreningen hjärtats styrelse och regionombud

Ny "Min sida" lanserad

2019-03-20 11:17

Under några veckor har "Min sida" varit stängd på grund att Sveriges Farmaceuter har bytt...

Begränsad service hos medlemsregistret

2019-03-15 15:12

Under mars byter Sveriges Farmaceuter medlemssystem. Dessutom kommer vi att lansera en ny "Min...

Sveriges Farmaceuter: ”Ungas recept ska kunna skyddas, men på ett modernt sätt.”

2019-02-11 14:04

E-hälsomyndigheten utarbetar just nu en rad åtgärder för att ungas recept ska ges ökat...